BEELDKRACHT

Dé methode voor meer impact, creativiteit en gemak met beeld

In 3 maanden een krachtige beeldstrategie waarmee je impact maakt op jullie publiek, en waarmee jij altijd binnen no-time het juiste beeldmateriaal voor handen hebt.

‘Hoe kom ik nou snel aan bruikbaar en geschikt beeldmateriaal voor bij het bericht dat vandaag online moet?’ Hoe vaak stel jij jezelf op je werk deze vraag? Misschien heb je onlangs weer nieuw beeldmateriaal laten maken en kan je er weer even mee vooruit, maar sluit dat beeld wel écht goed aan bij jullie project/campagne of organisatie? Zit hier wel een duidelijke lijn in? Beeld is bepalend voor het succes van je communicatiestrategie. Jouw beeldkeuzes kunnen de impact van jouw boodschap op het publiek maken of breken!

‘Misschien pak ik toch maar weer ‘die ene foto’ uit het archief.’ Je voelt je niet creatief en vindt het eigenlijk ook veel gedoe om telkens weer passend beeldmateriaal te zoeken. Daar is vaak ook maar weinig tijd voor. Zo komt het regelmatig voor dat je toch onder tijdsdruk toch maar weer zo’n cliché (stock)beeld inzet.

Ben jij een communicatieprofessional en herken jij je in één of meerdere van deze situaties?

✔ Je stuurt wel eens een beeldmaker op pad, maar vaak blijft het een spannende verrassing wat voor beelden hij aanlevert; soms zijn ze zelfs onbruikbaar.

✔ Je wilt graag beelden gebruiken die jouw boodschap versterken, maar vindt het lastig om creatieve beeldkeuzes te maken.

✔ Je moet vaak lang zoeken in je computer/gedeelde map met beelden om het beeld terug te vinden waar je naar opzoek bent. Je weet zeker dat het ergens moet staan, maar het kost je (te)veel tijd om het snel terug te vinden.

fotografie, beeldverhalen, beeld, beeldstudio, natuur, visuele communicatie, beeldcommunicatie, beeldtaal, beeldstrategie

Ongeschikt beeldmateriaal zorgt ervoor dat jouw publiek zich niet voelt aangesproken tot jou en jouw communicatieboodschap. Mensen verwerken visuele informatie 60.000 keer sneller dan tekst. Dit komt omdat wij mensen denken in beelden. Beeld geeft de tekst meer kracht, waardoor het publiek jouw boodschap langer onthoudt. We onthouden 80% van wat we zien en doen, slechts 20% van wat we lezen en maar 10% van wat we horen. 

Je bent niet de enige communicatieprofessional die worstelt met het kiezen van het juiste beeld en die geen heldere beeldstrategie voor ogen heeft. Veel communicatieprofessionals weten niet goed hoe ze beeld in kunnen zetten waarmee ze echt impact maken op hun publiek.

Heel gek is dit niet.

Grote kans dat je een opleiding Communicatie hebt gevolgd waarin visuele communicatie maar een klein onderdeel was en waar het hoofdzakelijk ging om de grote lijnen en de verbale kant van het vak, zoals het schrijven van een goed persbericht en ontwikkelen van een sterke communicatiestrategie. 

Zelf liep ik hier een aantal jaren geleden ook tegenaan. In de tijd dat ik nog werkte als communicatieadviseur bij communicatiebureaus en campagnes mocht ontwikkelen voor diverse merken en organisaties. Ik zag de wereld veranderen naar een visuele online wereld. Beeld werd steeds belangrijker. Maar ik had het gevoel achter te blijven. Ik had tijdens mijn opleiding Communicatie voor mijn gevoel niet voldoende visuele communicatievaardigheden meegekregen om hier goed op in te kunnen spelen en impact te kunnen maken met krachtige visuele content.

Ik heb toen de keuze gemaakt om mezelf te specialiseren in beeldcommunicatie en werd toegelaten tot de faculteit Fotovakschool van de Nederlandse Academie voor Beeldcreatie. Daar volgde ik diverse trainingen op het gebied van beeld, beeldredactie, storytelling en auteursrecht.

Het ontwikkelen van mijn visuele vaardigheden heeft enorm veel invloed gehad op de resultaten die mijn klanten halen uit hun beeldgebruik. Maar ook mijn creatieve vrijheid, professionaliteit en verzekerdheid in visuele keuzes hebben een sprong gemaakt.

De kennis en ervaring van de afgelopen jaren heb ik nu samengebracht en ontwikkeld tot een eigen methode waarmee ik andere communicatieprofessionals help om te leren hoe zij beeld succesvol in kunnen zetten, zodat ze met de nodige impact een belangrijke boodschap over weten te brengen op hun publiek.

Ik help communicatieprofessionals zoals jij die worstelen met het gebruiken van authentiek beeldmateriaal in hun communicatie en die dolgraag creatief en met meer gemak om willen gaan met de beeldtaal van de organisatie, zónder dat het ze veel tijd kost. Geen lange zoektochten door de database, geen tegenvallende beelden van je fotograaf ontvangen en niet door tijdsdruk voor een standaardbeeld kiezen waarvan je weet dat niemand het aanspreekt.

Ik combineer mijn kennis uit mijn communicatie achtergrond met mijn ervaring als professionele beeldmaker waardoor ik jou de handvatten en tools kan doorgeven. Hiermee leer jij moeiteloos creatieve beeldkeuzes maken, heb jij voortaan altijd passend beeldmateriaal voor handen en ontdek jij de beeldstijl die perfect aansluit bij jullie organisatie, project of campagne, zodat jullie een herkenbare, consistente en authentieke stijl ontwikkelen waarmee je écht impact maakt op jullie publiek.

Het kan echt anders!

Het hoeft niet ingewikkeld te zijn of veel tijd, energie of budget te kosten. Er zijn tools, methodes en strategieën die ook jij heel makkelijk kan gaan inzetten waarmee je impact maakt op jouw publiek. Je moet je hier alleen wel in ontwikkelen, want een succesvolle communicatieprofessional is niet alleen kundig in verbale communicatie maar juist ook sterk in visuele communicatie!

Met het programma Beeldkracht ontdek je:


✔  
De belangrijkste theorieën hoe je goed naar beeld kunt kijken, zodat jij voortaan goed onderbouwde beeldanalyses en beeldkeuzes kunt maken.

De beeldstijl die perfect aansluit bij jullie organisatie, project of campagne, zodat jullie een herkenbare, consistente en authentieke stijl ontwikkelen waarmee je écht impact maakt op jullie publiek.

De unieke  beeldstrategie waarmee jullie je onderscheiden en die perfect aansluit bij jullie organisatie of merk.

✔  Hoe je aansprekende kwalitatieve beelden creëert waarmee je jullie organisatie kunt onderscheiden van anderen en je eigen identiteit mee neer kunt zetten.

✔ Hoe jij een professionaliseringsslag maakt in beeldcreatie; of je nou zelf op pad gaat om beelden te maken of iemand anders op pad stuurt.

✔ De tools, handvatten en methodes waarmee jij meer creativiteit en gemak in beeldgebruik ervaart.

✔ Hoe je een workflow ontwikkelt om het maximale te halen uit samenwerkingen met beeldmakers, waardoor jij altijd het beeldmateriaal van ze ontvangt wat je voor ogen hebt en past bij jullie beeldtaal en écht een aanvulling vormt in jullie communicatie uitingen.

✔ Hoe je een goed georganiseerde beeldbank inricht, zodat jij veel minder tijd kwijt bent aan het zoeken naar het juiste beeldmateriaal en altijd het juiste beeldmateriaal snel op weet te zoeken en voor handen hebt.

Zo gaan we te werk

Online modules
Gedurende drie maanden ontvang je online modules van het programma met bijbehorende werkboeken, tools en handvatten waarmee je direct aan de slag kunt. De online modules kun je volgen op een zelfgekozen moment, waar je maar wilt.

Templates & tools
Je ontvangt handige templates, tools, stappenplannen en checklists die het werk je makkelijker gaan maken.

Persoonlijke begeleiding
Tijdens de online 1-op-1 sessies krijg je mijn persoonlijke begeleiding, hulp en feedback. Na afloop ontvang je een certificaat van deelname.

In mijn werk als Communicatieadviseur staat een efficiënte manier van communiceren centraal, maar ik wist dat er wat miste. We hadden geen goede beelden voor handen, waardoor we vaak naar nietszeggende stockfoto’s grepen. Martine heeft mij laten inzien wat de kracht van beeld in communicatie is en hoe we de vertaalslag kunnen maken van onze kernwaarden naar een herkenbare beeldstrategie. Dankzij de training heb ik helder wat we willen uitstralen en welke stappen we moeten zetten om daar te komen!

Romana Oosterbeek

Adviseur eventmanagement en communicatie

Door deze training van Martine zijn de losse ideeën in mijn hoofd samengekomen en kan ik met concrete acties aan de slag om de kernwaarden van ons platform door te trekken in een heldere beeldtaal. Ik heb ontdekt hoe we herkenbaarheid en trots kunnen uitstralen met onze beeldtaal en hoef geen nietszeggende foto’s meer te gebruiken. Bovendien had Martine slimme tips om snel beelden te vinden die ik kan gebruiken bij abstracte onderwerpen en die uitstralen waar we voor staan. Al met al heb ik nu de tools om de regie te pakken over een uitdaging waar ik al langer mee worstel: hoe zorg ik voor een eenduidige beeldtaal over alle contentkanalen heen?

Rianne Croes

Online communicatieadviseur

Veel gestelde vragen

Voor wie is dit programma geschikt?

Dit programma is geschikt voor communicatieprofessionals die de regie hebben over beeld binnen hun communicatieafdeling en die bereid én in staat zijn om actie te ondernemen. 

Denk aan: (online) communicatiemedewerkers, contentmakers, contentmarketeers, marketingmedewerkers, webredactieleden. Het maakt hierin niet uit of je een medior communicatiemedewerker bent, senior communicatieadviseur of junior contentmaker. Het gaat erom dat jij wilt investeren in je visuele communicatievaardigheden.

 

Hoelang duurt het programma?

Het programma Beeldkracht duurt in principe 3 maanden. Gedurende deze periode ontvang je om de week een nieuwe module met lessen, tools en opdrachten. Tussendoor is er tijd om met de stof aan de slag te gaan, de stappen te implementeren en krijg je feedback tijdens de coachingcalls. Maar je bepaalt zelf het tempo waarin je de modules toepast.

Je houdt een jaar lang toegang tot alle modules en kan alle tools, templates en werkboeken downloaden, dus je mag de tijd nemen.

Zijn de kosten aftrekbaar?

Ja zeker, het zijn opleidingskosten die je kan opgeven bij de Belastingdienst. Ook zijn er werkgevers die de opleiding voor hun werknemers bekostigen. Vraag dit dus zeker even na. 

Als je ondernemer bent (of wordt binnen een jaar) kan je ook de btw nog aftrekken. Wil je hier meer over weten? Raadpleeg dan de website van de Belastingdienst.

Het kan zijn dat je recht hebt op een PPO (Permanente Professionele Ontwikkeling) vergoeding. Hier lees je er meer over.

Wat onderscheidt dit programma van beeldstrategie ontwikkeling uit te besteden aan een creatieve studio?

Wat Beeldstudio onderscheidt van andere creatieve studio’s is dat ik mijn kennis uit mijn communicatie achtergrond combineer met mijn ervaring als professioneel beeldmaker waardoor ik jou de handvatten en tools kan doorgeven waarmee jij je eigen visuele vaardigheden ontwikkelt en moeiteloos creatieve beeldkeuzes leert maken in je werk zodat jij de regie in handen hebt én houdt.

Wat is de tijdsinvestering?

Hoe intensiever je meedoet, hoe groter het resultaat. Houd rekening met een minimale tijdsinvestering van 1 á 2 uur per week.

De lessen zijn in de vorm van video en geschreven tekst. Hierbij staat aangegeven hoelang een les duurt. In elke module zitten opdrachten die je maakt. Hoe uitgebreid je dit aanpakt is aan jou. Heb je even een week wat minder tijd, dan is er tussendoor voldoende ruimte om de lessen in te halen. Daarnaast is er de online beeldstudio community waarin je vragen kunnen stellen en we elkaar verder helpen. Hoe intensief je hieraan deelneemt, is helemaal aan jou.

Ik ga binnenkort met vakantie, kan ik wel meedoen?

Ja, dat kan zeker. Het programma is te volgen wanneer én waar je maar wilt. Alle lessen en modules blijven online staan waardoor je ook het later weer makkelijk op kan pakken. Je houdt een jaar lang toegang tot alle modules.

Ik kan niet wachten om jou

te helpen om meer resultaat

te halen uit beeld.

Als je nog vragen hebt,

laat het me gerust weten!

© Beeldstudio | Martine Krekelaar  | Alle rechten voorbehouden
Algemene voorwaarden
Privacyverklaring

Contact
Foto’s door Anouk van Ravenhorst