Misschien vraag je je soms af, welke strategie, tool of techniek nou het allerbeste werkt in jouw situatie om door te breken naar dat volgende level. 

Daarom wil ik graag met je delen wat voor mij nou het allerbeste heeft gewerkt om te groeien naar een situatie waarin ik professionals van de mooiste (overheids)organisaties mag helpen met het succesvol inzetten van beeld. 

Een situatie waarin ik kan werken met de beste mensen, creatieve vrijheid voel en veel tijd en energie bespaar door de juiste set aan vaardigheden in te zetten.  

Investeren in ontwikkeling

Als ik een aantal jaren geleden niet had besloten om het anders te gaan doen, te investeren in mijzelf en mijzelf te ontwikkelen en te specialiseren in beeldcommunicatie, dan was dit nooit gelukt. Door die keuze te maken, heb ik de juiste kennis, tools en vaardigheden kunnen ontwikkelen waarmee ik nu ook andere communicatieprofessionals kan helpen met hun beeldcommunicatie. 

Dit is trouwens echt niet alleen mogelijk voor professionals in de commerciële sector of wanneer je een bepaald publiek bedient of specifieke producten verkoopt, wat soms nog wel gedacht wordt. Het is juist ook interessant als je bijvoorbeeld communicatieadviseur bent bij een Rijkswaterstaat en jij evenementen organiseert en communicatiemiddelen ontwikkelt of als je online communicatieadviseur bent voor de overheid en de communicatiestrategie maakt en content produceert voor social media. 

Dit zijn slechts een paar voorbeelden van de verschillende communicatieprofessionals die ik heb begeleid in mijn Beeldstudio programma. Bij dit programma krijg je mijn persoonlijke aandacht en begeleiding en maak je in korte tijd de omslag naar een volgend level als het om het beeldgebruik binnen jullie communicatie gaat. 

Voorbeelden uit Beeldstudio deelnemers

Veel mensen denken dat je alleen succesvol en professioneel beeldgebruik in kan zetten als je in de commerciële sector werkt. Maar nee, het betekent zeker niet dat je niet in een andere sector ook super succesvol kan worden in beeldcommunicatie. Kijk maar naar mijn Beeldstudio deelnemers uit de publieke sector bijvoorbeeld.  

Als ik naar die Beeldstudio deelnemers kijk en ook naar mijzelf, dan is het niet de sector geweest of het publiek wat ze bedienen dat de doorslag gaf voor succes. Het zit hem veel meer in de mate waarin ze bereid waren om hun vak serieus te nemen en zichzelf te blijven uitdagen en ontwikkelen in kennis en vaardigheden op communicatiegebied. Dit is wat mij betreft je grootste opdracht als communicatieprofessional. Natuurlijk wil je weten welke communicatiestrategie het beste werkt. Natuurlijk wil je die handige tool kennen en met welke technieken je jouw publiek kan bereiken. 

Je bent één stap verwijderd van het volgende level

Maar zolang jij niet bereid om stappen te zetten, jezelf te ontwikkelen en je te voeden met nieuwe kennis en vaardigheden op een vlak dat je nog niet vaardig bent, dan gaan al die strategieën, tools en technieken niet voor je werken. Het werkt pas als jij die bereidheid hebt om jezelf te ontwikkelen en die stappen naar het onbekende te zetten.

Het enige dat tussen jou en het volgende level in staat, is je bereidheid om stappen vooruit te zetten en je door te ontwikkelen, zonder vooraf precies te weten wat de uitkomst zal zijn.

Download gratis de Beeldgids ‘5 essentiële stappen om met beeld jouw publiek te bereiken’

Meld je aan en krijg direct toegang tot de Beeldgids!