Voor een evenement, project of voor een nieuwe campagne stuur je een fotograaf op pad om beelden te maken. Even een belletje of een mailtje doen naar de fotograaf en het is geregeld. Je kijkt er nu al naar uit om weer even wat nieuw fris beeld voor handen te hebben en in te kunnen zetten in jullie communicatie. 

Niet veel later ontvang je de beelden en scrol je er doorheen. Je eerste indruk: leuke foto’s, maar het is al met al geen meesterwerk. Maar goed, het was dan ook niet zo’n dure fotograaf. Je hebt in ieder geval wel lekker veel foto’s.

Een paar dagen later heb je een foto nodig voor bij een bericht. Komt dat even goed uit! Je hebt tenslotte net foto’s laten maken en een map vol met nieuwe beelden voor handen waar je iets uit kan zoeken! Je scrolt nogmaals door de beelden en het ene na het andere beeld valt af. Er lijkt er niet één écht geschikt te zijn voor de communicatieboodschap waarvoor je de foto nodig hebt. 

Misschien toch die eerste foto, nee ongeschikt want die kan niet worden aangesneden tot het juiste formaat dat je nodig hebt. Die andere dan? Nee ook ongeschikt. Hoewel het een leuke foto is, past dit eigenlijk totaal niet bij de boodschap die je over te brengen hebt. Misschien deze? Nee, ook niet, want hier staat iets of iemand op waar geen toestemming voor gegeven is. 

Daar zit je dan; met een map vol onbruikbaar beeldmateriaal. Alsnog zoek je een foto uit het archief of van een stocksite om jou bericht van een leuk plaatje te voorzien.

Herken jij dit?

Aan bruikbaar en passend beeldmateriaal komen, is en blijft een groot struikelblok voor veel communicatieprofessionals.  

Verlang jij ook naar een manier waarmee je altijd krachtig beeldmateriaal voor handen hebt dat jouw communicatieboodschap versterkt, zonder dat het je veel tijd, energie en communicatiebudget kost?

Ontdek hier hoe ik je hierbij kan helpen!

Download gratis de Beeldgids ‘5 essentiële stappen om met beeld jouw publiek te bereiken’

Meld je aan en krijg direct toegang tot de Beeldgids!